مد و فشن

آشنایی با لباس مجلسی زنانه

آشنایی با لباس مجلسی زنانه

آشنایی با لباس مجلسی زنانه

در دنیای امروز، مد و زیبایی از اهمیت خاصی برخوردار است، در همین دنیای مد زنان بیشتر از مردان به این مسئله توجه می کنند.

لازم به ذکر است، که زنان در دنیای مد بیش از هر چیز به لباس مجلسی توجه می کنند، از همین رو کسانی که بوتیک لباس دارند، نیمی از فروشگاه خود را به لباس مجلسی زنانه اختصاص می دهند.

زنان بر اساس داشتن سلیقه های متفاوتی که دارند، در هر محفل و مهمانی که می روند، سعی می کنند؛ زیباترین لباس مناسب آن محفل را استفاده کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، زنان علاقه خاصی به داشتن لباس های متفاوت به خصوص لباس های مجلسی دارند، به همین دلیل بیشتر فضای کمد لباس زنان را لباس مجلسی پر می کند.

لباس مجلسی زنانه انواع مختلفی دارد؛ که با توجه به سلایق و علایق، رسم، رسوم و آداب هر منطقه متفاوت است، که زنان بر اساس همین آداب و رسوم لباس خود را انتخاب می کنند.

لباس مجلسی زنانه انواع مختلفی دارد، که با نام های مختلف در بازار و در بهترین بوتیک های پوشاک همه شهرها به فروش می رسد.

جلوه خاص لباس مجلسی آنقدر زیاد است، که فروشندگان برای جذب مشتری و جلب توجه، ویترین خود را با لباس مجلسی زنانه تزیین می کنند.

زنان هر چقدر هم به دنبال تیپ های اسپرت، راحت، ورزشی و…باشند و در این لباس ها احساس راحتی کنند، باز هم برای حضور در مجالس مختلف از جمله مهمانی های خانوادگی، جشن تولد و عروسی و دیگر مراسم هایی که به این سبک برگزار می شوند، از لباس مجلسی استفاده می کنند.

لباس مجلسی زنانه انواع مختلفی همچون لباس شب با رنگ روشن و تیره، بلند و کوتاه، مناسب خانم های مسن یا جوان وجود دارد، که به اختصار در ادامه این مطلب توضیحاتی خواهیم داد.

 

 

لباس مجلسی

لباس مجلسی زنانه بلند

لباس هایی که از آن ها با عنوان لباس بلند از آن ها یاد می شود، برای خانم هایی که ازدواج کرده اند و دارای سن بیشتری هستند، مناسب تر است.

لباس مجلسی بلند را اکثر خانم های مسن تر استفاده می کنند، دلیل انتخاب این مدل از لباس ها همان دیدگاه مردم است، که لباس بلند را برای سنین بالاتر مناسب می دانند و هر چیزی که در ذهن مردم نقش ببندد، نا خودآگاه سلیقه مردم به همان سو می رود و شکل می گیرد.

معمولا افراد مسن علاوه بر اینکه لباس مجلسی بلند را برای خود انتخاب می کنند، لباس های خود را بیشتر از میان رنگ های تیره تر انتخاب کنند.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که، لباس مجلسی زنانه علاوه بر مدل بلند و کوتاه، مناسب شب و روز نیز دارد.

زنان علاوه بر انتخاب لباس مجلسی بلند با رنگ تیره، باید لباس هایی را انتخاب کنند، که مناسب شب باشد و در تاریکی شب جلوه و درخشش خاصی داشته باشد.

دلیل انتخاب زنان برای خرید لباس مجلسی و البته مناسب شب این است، که اکثر مجالس خانوادگی و در کل مجالس عروسی و جشن ها در شب برگزار می شود.

طراحان لباس، لباس مجلسی زنانه مناسب شب را به گونه ای طراحی می کنند، که دارای سنگ های پر زرق و برق و گران قیمت باشد و البته جنس پارچه ای که بر روی آن سنگ ها را کار می کنند، بسیار مهم است.

معمولا پارچه های لمه، ساتن، گیپور و دیگر پارچه هایی که خود نیز به تنهایی جلوه خاصی دارد، را برای دوخت لباس مجلسی به کار می برند.

زنان مسن تر که از لباس مجلسی بلند استفاده می کنند، این لباس ها را با کفش های پاشنه متوسط تقریبا 5 سانتی متری می پوشند، همچنین برای زیبایی بیشتر لباس باید رنگ کفش خود را نیز با رنگ لباس هماهنگ انتخاب کنند.

البته نکات زیادی برای خرید لباس مجلسی مهم است، که در ادامه به برخی از مهمترین این نکات اشاره خواهیم کرد.

افراد بایدهنگام خرید لباس مجلسی علاوه بر توجه به جنس و رنگ پارچه، به قد بلند و کوتاه، هیکل چاق یا لاغر بودن خود توجه کنند.

زنانی که قد آن ها کوتاه و چاق است؛ باید لباس های خود را از جنس نرم مانند لمه و با رنگ مشکی انتخاب کنند، همچنین زنانی که قد آن ها بلند و لاغر است؛ باید جنس لباس خود را خشک مانند گیپور انتخاب کنند.

 

لباس مجلسی

 

لباس مجلسی زنانه کوتاه

معمولا دختران جوان و کسانی که تازه ازدواج کرده اند، یا همان نوعروسان برای تهیه لباس خود جهت شرکت در مراسمات رسمی، جشن ها و مهمانی های زنانه لباس مجلسی خود را کوتاه انتخاب می کنند.

همان طور که در بالا ذکر شد لباس های کوتاه مناسب دختران جوان است، طراحان و کسانی که کار دوخت انجام می دهند، برای دوخت این لباس ها بیشتر از پارچه هایی با رنگ روشن استفاده می کنند.

تاکید می شود که، لباس های مجلسی کوتاه برای دختران جوان دوخته می شود، طراحان و کسانی که این لباس ها را دوخت می کنند، باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشند.

یکی از مهمترین این نکات این است که، لباسی که برای دختران جوان دوخته می شود، باید از کمترین تزئینات و سنگ های تزئینی هنگام دوخت استفاده شود، زیرا لباس هایی که تزئینات آن ها بیشتر است؛ برای زنان مسن تر مناسب است.

از دیگر نکات مهم، عدم استفاده از سنگ های زینتی براق است، زیرا این نوع سنگ ها بیشتر برای لباس مجلسی زنانه بلند استفاده می شود، برای دختران جوان که لباس مجلسی کوتاه مناسب سن آن ها است؛ طراحان لباس هنگام دوخت و طراحی باید از مرواریدهای رنگی به خصوص سفید رنگ برای تزیین لباس استفاده کنند.

لباس مجلسی کوتاه که برای دختران جوان مناسب است، را می توان با هر رنگ بندی به خصوص رنگ های روشن و با پارچه های ظریف دوخت، زیرا که زیبایی آن ها با پارچه های ظریف جلوه ای خاص دارد.

لازم به ذکر است، لباس های مخصوص دختران جوان را که کوتاه طراحی می کنند، در برخی مواقع بلندی این لباس ها پایین تر از زانو است، باید بصورت دامن راسته دوخته شود و با کفش های پاشنه متوسط که معمولا پاشنه 2 تا 5 سانتی متر می گویند، پوشیده شود.

لباس مجلسی زنانه کوتاه که بلندی دامن آن تا روی زانو است، را از پارچه هایی دوخت می کنند، که جنس آن خشک باشد و به صورت دامن گشاد یا همان کلوش دوخته شود و برای زیباتر به نظر رسیدن این لباس ها باید از کفش های پاشنه بلند که از 7 تا 10سانتی متر هستند، استفاده شود.

لباس مجلسی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *